Kosmos 1985/12 side 246
Kommentar

Ved årets afslutning
Atter er der gået et år – og en årgang af KOSMOS er afsluttet. Vi i redaktionen takker alle trofaste læsere for det forløbne år og håber, at vores tidsskrift har været jer til inspiration og glæde.
KOSMOS fremstilles under relativt beskedne omstændigheder, bl.a. ved hjælp af frivillig arbejdskraft, hvoraf de fleste er amatører, og derfor kan resultatet endnu ikke forventes at blive så godt, som man kunne ønske. Men ved at abonnere på tidsskriftet og måske også forsøge at hjælpe med at skaffe andre abonnenter, hjælper man med udbredelse af det og af Martinus verdensbillede. Man hjælper økonomisk og skaber dermed også mulighed for og motivation til at forbedre det.
I det kommende år vil vi fortsætte med at forbedre KOSMOS, så langt mulighederne tillader. Vi vil prøve at få flere illustrationer og billeder med. Hvad indholdet angår, arbejder vi bl.a. videre med idéen om temanumre med forskellige afgrænsede emneområder inden for kosmologien. Instituttets information vedrørende arbejdet skal også forbedres. Meningen er at informere regelmæssigt om, hvad det styrende organ inden for Martinus Institut, dvs. Rådet, diskuterer og beslutter.
Der undervises jo nu hele året på Martinus Center i Klint og om vinteren i Instituttets lokaler i København. Vi kan vente information og reportage om disse aktiviteter i kommende numre. Der arbejdes intensivt med oversættelse af Det Tredie Testamente til andre sprog. Information om dette og andre ting, der angår udbredelsen af verdensbilledet, vil blive bragt i KOSMOS.
Redaktionens medlemmer finder, at det ville være en stor fordel, hvis du, kære læser, fik spalteplads i bladet. Vi har derfor tænkt os at påbegynde et indslag ved navn LÆSERNES SIDER, hvor læserkredsen får lejlighed til at komme frem med tanker omkring vor fælles sag. Det kan f.eks. være erfaringer med kosmologien i praksis, tanker vedrørende arbejdet med udbredelsen af verdensbilledet eller andre ting. Det kan også være spørgsmål til redaktionen om åndsvidenskabelige problemer og det kosmiske verdensbillede. I særdeleshed er spørgsmål vedrørende indslag i tidligere numre af KOSMOS velkomne. Så hvis du læser noget i dette blad, som du undrer dig over – så skriv til os!
Også mere almindelige synspunkter angående indholdet i KOSMOS er velkomne, ligesom forslag til forbedringer. LÆSERNES SIDER står og falder med dine bidrag!
Til sidst vil vi endnu en gang takke for din støtte i det forløbne år og udtrykke håbet om fortsat interesse for KOSMOS. KOSMOS prøver efter ringe evne at være et forum, hvor det kommende fredsriges verdensbillede møder den nuværende verdenssituation på et personligt og et globalt plan. Arbejdet med at introducere næstekærlighedens videnskab på vor krigshærgede planet er vor fælles sag, lad os ønske hinanden fortsat fremgang med dette arbejde i det kommende ar!
Max Käck